Nytt fra fagsystem: Smartere funksjoner og mer fleksibilitet for hele kontoret

Det har skjedd mye i Core siden forrige nyhetsbrev, og vi har mange nyheter vi gleder oss over å dele med dere! Vi har litt for både megleren, fagansvarlig, økonomi og oppgjør. I tiden fremover vil vi blant annet fortsette med å se på oppgjør som område, og vi utforsker mulighetene for å automatisere noen repetitive meglerprosesser for dere også. Vi holder god fart utviklingsmessig, og vi gleder oss til å dele flere spennende nyheter med dere utover sommeren, men i mellomtiden - her får dere de siste nyhetene fra Core som vi er ekstra begeistret for: 

Vi har fått flere tilbakemeldinger fra dere på at filer burde være sortert sånn og sånn, eller at kolonnene i budvinduet burde vært i en helt annen rekkefølge - så nå har vi gjort kort prosess: du kan nå endre rekkefølgen på tabellkolonner med drag and drop, sortere i stigende og fallende rekkefølge ved å klikke på kolonnenavnet, stille bredden på hver kolonne, og Core vil huske disse innstillingene for deg. På denne måten kan du selv bestemme hvordan du vil få informasjonen vist frem, og kollegaene dine kan velge noe helt annet. 

Vi har også levert ny tabellvisning på mobil, som gir forbedret visning på små skjermer, og mulighet for å velge hvilke kolonner du vil se.

Vi har nå introdusert automatisk avhukning av sjekklisten inne på oppdrag! Funksjonaliteten baserer seg på hendelser i systemet, som i sin tur trigger en sjekklisteavhukning. Kombinert med for eksempel sjekklistestyrt statusendring, vil dette gi brukere en mer automatisert flyt i systemet. 

Vi har gjort tilpasninger og forbedringer timeliste, som nå har overskrifter mer i tråd med eiendomsmeglingsforskriften, og som unnlater å oppsummere timelisteinnslag uten registrert tid. 

Økonomi og oppgjørsmedarbeidere kan nå glede seg over mye tydeligere hendelseslogger i Autopay. Her vil vi presentere hvilke hendelser som har skjedd til hvilke tidspunkt, samt eventuelle feilmeldinger fra banken og bekreftelser på at transaksjoner er vellykket overført til løsningen. 

Vi har også lagt til enda flere funksjoner i rentekalkulatoren vår, med en løsning for å enklere sortere renter, mulighet for å tilbakestille hele renteberegningen (krever en ekstra rettighet), og mulighet for å beregne renter fremover i tid. Av mindre forbedringer kan vi trekke frem bedre veiledning med hjelpetekster, enklere justering av beregningen med “Rekalkulering av kolonner” og forbedrede forslag til hvilken rentedato du vil bruke. 

For kjedene som bruker det, så har vi har introdusert et eget fakturaområde for franchiseberegning i Core. Her kan du se alle eksporterte franchise-fakturaer, i tillegg til alle ventende fakturaer som ikke enda er eksportert.  

Vil du holde deg oppdatert på detaljene?

Vi publiserer endringslogg for fagsystemet ukentlig, slik at du alltid får vite hva som er nytt!

Du er selvsagt også alltid velkommen til å besøke vår Produktportal, hvor du finner oversikt over hva vi jobber med nå, hva som står som neste i køen, og hvor du kan stemme på funksjoner vi vurderer å implementere.

Forrige
Forrige

Viktige lovendringer fra 1. juli 2025

Neste
Neste

Wave er nå Platinum-sertifisert av Visma